Vyhledávání
keyboard_arrow_up
Nejnovější příspěvky
keyboard_arrow_up

Nescafé

message
Žádné komentáře.
star
Hodnocení: 0

Nespočet lidí zná tuto kávu a určitě je u vás doma. Ačkoli je populární mezi mnoha, její historie a kariérní postup zůstávají pro většinu skryty. Pojďme tedy po cestě, kterou následovala jedna z nejslavnějších mainstreamových kávových společností. Především bychom však měli říci něco o samotné značce. Nejprve bych rád poukázal na to, že termín "normální" zní jako podstatné podcenění nescafé kvalit. Spíše je na mysli jeho široká dostupnost a šíře v téměř všech větších i menších potravinových řetězcích. Motto a trend Nescafé se točí kolem respektu. Uvědomují si, že velké množství zásluh za tvrdou práci patří právě lidem, kteří tyto kávy sbírají v horkém prostředí Brazílie, Mexika nebo jiných oblastí. Tyto kávové plantáže, ať už farmy, jsou často navštěvovány a kontrolovány s cílem přinést nové inovativní metody péče a zpracování, stejně jako dohlížet na zdraví a spokojenost svých pracovníků, aniž by narušily jedinečné spojení s přírodou. Bez naší planety by nebyla káva a určitě bychom to nebyli ani my. Proto se s ním musí také zacházet s respektem. V Nescafé vyvíjejí značné úsilí o snížení škodlivého dopadu na životní prostředí a o to, aby přicházeli se stále vhodnějšími metodami práce, ať už jde o snížení vypouštění škodlivých plynů do ovzduší nebo o záchranu stále vzácnější vody a člověkem vytvořené přírody.

S tím souvisí i další bod procesu výroby kávy – balení. Respekt ke kávě samotné, a tedy nepřímo ke všem, kdo se podílejí na její výrobě, je samozřejmý. Velká pozornost je věnována obalu, aby veškerá tvrdá práce a čas, který byl do té doby věnován každému zrnu, nebyl neúmyslně vyhodnocen. Nicméně, jak jsem již zmínil, obrací se ke spánku na úctě k přírodě tím, že používá snadno a opakovaně recyklovatelné materiály. Nyní, když máme trochu větší pochopení principů a ideálů této společnosti, podívejme se, odkud to všechno pochází. Co mnozí z vás možná nevědí, kořeny Nescafé sahají až do roku 1929 do Nestlé. Po krachu na Wall Street byl obrovský přebytek kávy a Nestlé dostalo za úkol ji vytěžit. Odborník na kávu Max Morgenthaler byl poslán na místo, aby vytvořil vynikající kávu s obyčejnou vodou. On a jeho tým dlouho pracovali na tom, aby přišli na způsob, jak vytvořit novou instantní kávu při zachování přirozené chuti kávy. Uspěli až po mnoha letech a v roce 1938 bylo založeno Nescafé, odvozené z kombinace prvních tří písmen nestlé a jejich cílového kávového produktu.  

Zakládající továrna byla postavena v roce 1938 ve švýcarské Orbě a funguje dodnes. V roce 1961 přišla revoluční myšlenka. Namísto dříve používaných plechových nádob se káva začala prodávat ve skleněných nádobách, nejprve v Japonsku a po úspěchu v Evropě. Ale vraťme se o několik let zpět. Ačkoli situace v Nescafé vypadala kolem roku 1938 velmi slibně, události roku 1939 a následná válka ji nenechaly nemrtvou. Ale i během tohoto období byla schopna fungovat a jejich instantní káva byla dodávána a velmi oblíbená u amerických vojáků. Po válce Nescafé také vyvážel do Francie a Anglie, ale americká armáda zůstala jeho největším velvyslancem. Dnes je svět populární již ve více než 180 zemích a také dosáhl opravdu "špičkových míst". Existuje fotografie z roku 1953, na které si Edmund Hillari a Tenzing Norgay vychutnávají právě tuto kávu během expedice na Mount Everest a v roce 1969 se Nescafé spolu s první osobou stala první kávou na Měsíci. A pokud se nějaká káva dostane na vrchol světa a dokonce i na Měsíc, rozhodně si zaslouží místo ve vašem srdci. https://www.nescafe.com/