Tchibo - gigant z Německa

message
Žádné komentáře.
star
Hodnocení: 0

Tchibo – gigant z Německa

Ve světě německé kávy se postupně posouváme dál a to ke společnosti, kterou mnozí z Vás dobře znají. A možná iz jiného pohledu - ne jen jako prodejce kávy. Tchibo je výjimečná tím, že funguje ve více odvětvích, což je pro výrobce kávy opravdu dost netypické. Navzdory této skutečnosti se společně podívejme především na bohatou kávovou historii této německé hvězdy.

Jako vždy to začalo snahou a nápadem mladého začínajícího podnikatele jménem Max Hertz. Tento domácí obyvatel Hamburku, který vystudoval obchod, v roce 1949 se svým partnerem položili první základy společnosti dnes známé jako Tchibo Group.

Jejich geniální nápad posílat praženou kávu svým zákazníkům poštou byl významným krokem revoluce obchodu s kávou. Už tehdy byli inovativní ve svých způsobech. Zákazníkům umožňovaly výběr balení. Mohli si je nechat doručit v plechovce, zašité v sáčku vyrobeném z kapesníku nebo dokonce z utěrky.

Spolu s tímto poštovním servisem začali v Tchibo publikovat i stejnojmenný časopis, ve kterém se nacházely různé módní tipy, zábavné příběhy, novely, horoskopy, různé vzory pro šití a mnoho dalšího.

V roce 1953 se opět posunuly na vyšší úroveň tím, že kromě již zažitého rozvozu kávy poštou si mohli zákazníci koupit kávu přímo z budovy vedle pražárny – prakticky přímo z výroby. Bývalý zaměstnanec tvrdí, že balení kávy přímo létala z poliček.

Uspokojit se s průměrností rozhodně nebyl jejich styl, protože zanedlouho udělali další díru do světa, do světa německé kávy a to směsí kávy Tchibo Gold – Mocca. Zatímco do té doby se směsi mokka vyráběly z maxima 5 různých druhů káv, tato byla vyrobena až z 9 druhů, čímž se okamžitě stala nejpopulárnější kávou Německa. Aby toho nebylo málo, tak brzy začali prodávat kávu iv průsvitných nádobkách, aby se zákazník mohl potěšit pohledem na kávu dříve, než si ji vychutná.

Následně v roce 1955 otevřeli první oficiální obchod s kávou a to v jejich domovském městě - v Hamburku. Tento obchod byl výjimečný tím, že předtím, než jste si objednali celé balení kávy, obdrželi jste šálek kávy jako vzorek na ochutnání.

V dalších letech začala výrazná expanze, kdy Marx se svou ženou cestoval po zemi, otevíral nové obchody a nabíral nové zaměstnance. V roce 1958 bylo v Německu 77 obchodů a v roce 1965 dokonce již více než 400.

V nejbližším období se společnost rozrostla ještě více a dostávala se stále více do povědomí dalších a dalších lidí. Začala být uznávána jako stabilizovaná firma, objevila se v televizi, vytvářela nové směsi káv a otevřela v Hamburku svou první velkou pražírnu.

Když v roce 1965 Marx Hertz zemřel, na jeho místo nastoupili jeho synové Michael a Günther. Právě pod jejich vedením Tchibo rozšířilo svůj tradiční sortiment a začaly prodávat i věci, které nejsou spojeny s jídlem.

V dnešní době už jde o mohutnou světoznámou společnost. Kavárny, obchody, příslušenství a dokonce i stroje na výrobu kávy u vás doma. Jejich výrobky a káva jsou nadstandardní a stále si drží vysoce postavené místo v žebříčku kvalitních káv.

Teď, když už znáte její minulost, si možná i tato káva snáze najde cestu k vašemu srdci.